دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵

دبیرکل نهاد در مراسم نکودداشت مسعود ده‌نمکی عنوان کرد:

قرارگیری «فرهنگ‌نامه اسارت و آزادگان» در مخزن کتابخانه های عمومی کشور و سکوهای کتاب الکترونیک

آیین تجلیل از مسعود ده نمکی و معرفی مجموعه ۷۸ جلدی «فرهنگ‌نامه اسارت و آزادگان»

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در آیین نکوداشت مسعود ده‌نمکی و معرفی «فرهنگ‌نامه اسارت و آزادگان»، گفت: مجموعه ۷۸ جلدی «فرهنگ‌نامه اسارت و آزادگان» در مخزن همه کتابخانه های اصلی ما در کشور قرار می گیرد؛ این مجموعه همزمان بر روی سکوهای کتاب الکترونیک کشور منتشر شده و قابل دسترسی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، آیین نکوداشت مسعود ده‌نمکی، نویسنده و کارگردان به همراه معرفی مجموعه ۷۸ جلدی «فرهنگ‌نامه اسارت و آزادگان»، شامگاه ۲۵ دی ماه ۱۴۰۲با در تالار رودکی تهران برگزار شد.

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این مراسم اظهار داشت: از انتشار مجموعه ۷۸ جلدی «فرهنگ‌نامه اسارت و آزادگان» سال ها می گذرد و حتی مراسم رونمایی این اثر نیز برگزار شده است؛ از آنجایی که بین رونمایی و انتشار این اثر به معنی در دسترس قرار گرفتن کار، فاصله افتاد، این برنامه امروز برگزار شد.

وی ادامه داد: انتشار این مجموعه، قطعا برای تولیدات متعدد و متنوع پیش برنده خواهد بود و این موقعیت مهمی است. ما در نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزاری این مراسم را وظیفه خود می دانیم؛ چراکه اولا به لحاظ محتوایی مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی برای تهیه محتوا همکار آقای ده نمکی بوده است؛ به لحاظ فنی و حرفه ای، یکی از رسالت های کتابخانه انتشار و گسترش اطلاعات است؛ به علاوه در رویکرد جدیدی که در مجموعه نهاد پیگیری می شود، توسعه فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و هنری در اولویت است؛ همچنین گرامی داشتن چهره های موثر فرهنگی، هنری، تاریخی و سیاسی نیز وظیفه کتابخانه عمومی است. این ها دلایلی برای برگزاری این رویداد در این بستر بوده است.

قرارگیری «فرهنگ‌نامه اسارت و آزادگان» در مخزن کتابخانه های عمومی کشور و سکوهای کتاب الکترونیک

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، اضافه کرد: با برگزاری این برنامه، مجموعه ۷۸ جلدی «فرهنگ‌نامه اسارت و آزادگان» در مخزن همه کتابخانه های اصلی ما در کشور و کتابخانه های مهم قرار می گیرد. این مجموعه همزمان بر روی سکوهای کتاب الکترونیک کشور منتشر شده و قابل دسترسی است.

رمضانی اظهار داشت: بنده در مرکز اسناد انقلاب اسلامی، معاون آقای حسینیان بوده ام؛ در آن مقطع مطلبی در خصوص این کتاب برای ایشان نوشتم و ایشان یادداشتی گذاشتند مبنی بر اینکه «مجموعه فوق را تورق و مطالعه کردم؛ آن را کاری بزرگ، مانا و اصولی یافتم.» من آقای حسینیان را یکی از کسانی می دانم که در حوزه تاریخ و تاریخ انقلاب اسلامی کار کردند و عمر صرف کردند. این چند جمله برای بنده حجت است که این کار را منتشر کنیم.

وی ادامه داد: این جلسه علاوه بر معرفی این مجموعه، تجلیل از خدمات و زحمات آقای ده نمکی در حوزه های مختلف هنر و رسانه است. ایشان بر هر حوزه ای دست گذاشتند، موفق بوده اند؛ در این مراسم ما تلاشمان این بود که به ابعاد دیگر شخصیت ایشان نیز بپردازیم. ایشان در حوزه کتاب، آثار دیگری نیز دارند که بخشی منتشر شده و بخشی نیز آماده انتشار است.

رمضانی ضمن تقدیر از حاضران و دست اندرکاران برگزاری این مراسم، اظهار داشت: به اعتقاد بنده برخی موضوعات مخاطب خاص دارد و هر کسی توفیق حضور در آن برنامه ها را ندارد و قطعا موضوع آزادگان، یکی از آن ها است. امیدوارم این برنامه ذخیره ای برای آخرت ما باشد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 7 =